Weer terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Weer terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Weer terug in de bewoonde wereld

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

22 Augustus 2009 | Namibië, Swakopmund

Beste allemaal,
Vandaag weer terug in de bewoonde wereld, we slapen zelfs twee nachten in een bed!!!
Het is geweldig wat we allemaal zien en doen, de lange en stoffige reisdagen nemen we voor lief en het is heel gezellig in de truck en bij het kampvuur.
Nadat we voor het laatst online waren in Livingstone hebben we de Victoria watervallen in Zambia bezocht en zijn we met zijn zessen in een helikopter erover heen gevlogen. Toen we terugkwamen waren onze schoon gewassen sokken gepikt, jammer maar iemand anders is er nu vast heel gelukkig mee. De dag daarna was een lange reis naar Maun waar we 's avonds heerlijk gegeten hebben en een enorm kikkerconcert erbij cadeau kregen.
De volgende ochtend leek op een volksverhuizing, tenten, stoelen, matjes alles moest mee in de speedboten. Daarna overgestapt in de mokoro's en met deze uitgeholde boomstammen en een gondelier zijn we op ons gemakje naar een onbewoond eiland gevaren. Daar was het verplicht rusten en 's middags nog een wandeling over het eiland, geen wild gezien maar 's avonds in de bootjes wel bij een preachtige zonsondergang. Volgende dag weer teruggevaren, nog een stukje met de speedboot en daarna heerlijk aan het zwembad. De volgende dag vroeg op voor de gebruikelijke grenswisselingen dit keer naar Namibie. Aangekomen in Ngepi hebben we een wandeling gemaakt door het gebied en een aantal nederzettingen bezocht, was erg leerzaam en interessant.
De volgende dag was het alweer de 19de en zijn we vroeg opgestaan, een aantal van ons met een flinke kater na de shooters van de vorige avond: springbokkie, bing stee enz.
Op weg naar Etosha een enorm mooi park met een grote witte vlakte waar we veel wild gezien hebben, ze hebben diverse waterholes en drie campings waar je voor zonsondergang binnen moet zijn.
We hebben de eerste nacht gekampeerd in de 1e en daar 's avonds in het donker een giraf zien drinken. Geweldig indrukwekkend.
De volgende dag met onze truck naar de volgende camping voor de lunch, je mag namelijk niet tussentijds uit je auto. Onderweg hebben we hele kuddes zebra's impala's, springbokken en gemsbokken gezien. de waterhole bij de lunch had ook erg veel dieren, daar heerlijk zitten genieten. 's middags verder naar de 3e camping en onderweg heel veel giraffen en in de verte een olifant gezien, ook nog een paar leeuwen ver, ver weg in het gras.
Aangekomen op de mooiste camping moesten we met een noodgang terug naar nummer 2 omdat onze reisleidster een fout gemaakt had met de boeking. Wij met een noodgang door dat park want de boete voor het te laat komen is fors, maar vlak voor de camping riep een van onze reisgenoten stopppp, zagen we ineens een luipaard, wat vrij zeldzaam schijnt te zijn.
Onze dag kon niet meer stuk en iedereen was Minet dankbaar dat ze een fout gemaakt had.
De 21ste weer vroeg op om naar Twijfelfontein te rijden, je gelooft het niet maar we zagen hetzelfe luipaard maar nu bij daglicht! En alsof het vandaag niet op kon, vlak voor de uitgang van het park lag een leeuw op zijn gemakje langs de weg en bleef uitgebreid poseren voor ons. We hebben nu dus de big five gezien: leeuw, luipaard, olifant, neushoorn en waterbuffel. We hebben nu een ander gebied te pakken met rode rotsen in grillige formaties, uitgesleten door de wind. 's Avonds waaide er ook een vreemde warme wind en kregen we een concert van de plaatselijke bevolking.
Vanochtend natuurlijk weer vroeg op 05.30 uur en op weg naar Swakopmund. Onderweg gestopt bij de hereravrouwen voor foto's en souveniers.
De komende twee dagen rust omdat wij niet gaan skydiven, quadbiken of sandboarden zoals de rest.
Vanavond met de groep uit eten en morgen gaan we met zijn vieren vis eten in de Tug, een plaatselijk zeer bereoemd visrestaurant.
Oke, dit is het dan in een sneltreinvaart, we hebben alvast een paar foto's erop gezet maar dit kost erg veel tijd.
We genieten nog volop, kamperen is zo slecht nog niet.
Groetjes Marja en Frank en Peter en Ria

• 22 Augustus 2009 - 19:07

Fam. Vd Wouw:

zo te horen hebben jullie het prima naar je zin, geniet ervan en namens leonie de groeten aan arno en patrick

groetjes

• 23 Augustus 2009 - 14:31

Mieke:

Fijn om weer iets van jullie te horen en echt prachtig wat jullie daar allemaal zien. Valerie en Martijn hebben ook een fijne vakantie gehad. Vanavond om 12 uur halen Sebas en ik hen van Schiphol. Nog een fijne tijd daar. Met groet ook van Sebastien,
    Mieke

• 23 Augustus 2009 - 16:00

Mama & Papa Weijers:

Hallo lieverds
    We hebben zojuist het telefoongesprek beeindigd.Het was aanvullend op je enorme relaas van de afgelopen week.Hoewel korter zijn we toch meer verheugd om het eigen stemgeluid.
    Heel Fijn!Jullie kunnen je verheugen op nog een pakket verrasende ervaringen. Overigens hopen we dat je foto- reportage van betere kwaliteit is dan de bij je verslag gevoegde exemplaren.Maar we wachten met spanning Voor nu de groetjes uiteraard ook voor Peter en Ria Mama en Papa W

• 23 Augustus 2009 - 17:36

Peters-Baggerman:

Holla avonturiers, wauw wat een vakantiejullie waarderen straks weer extra jullie eigen bed en alle luxe.Maar wat jullie daar allemaal meemaken overtreft alles en jullie zullen veel lol hebben.Geniet er nog van, want deze vakantie zullen jullie nooit meer vergeten Groetjes Nanda,Hans,Marja en Jan

• 23 Augustus 2009 - 18:49

Klaasjan En Harma:

Hallo Marja en Frank,

Jullie zien wel een heleboel verschillende dingen. Het klinkt in elk geval allemaal erg leuk. Geniet er nog van.

Groet Klaasjan en Harma

• 24 Augustus 2009 - 22:19

Rob & Michèle:

Hoi,

wat indrukwekkend alle-maal als we het zo lezen. Heel veel plezier nog! En wat een mooie foto's!

groetjes Rob & Michèle

• 25 Augustus 2009 - 05:33

Ronald En Joyce:

he daar!
    wat gewelidg die reis zeg! wij zijn ook aan het reizen - week 3 helaas al weer.. we zitten onder het rode stof van de afgelopen weken maar nu zijn we ook weer even in de 'bewoonde' wereld. Over 2 weken zijn we al weer thuis in Sydney.. gaat snel..
    genieten jullie lekker van jullie trip! dikke kus xxx

• 26 Augustus 2009 - 19:32

An En Dick:

Weer zo'n mooi verslag.
    Geniet nog van de laatste dagen.

Tot ziens.

• 27 Augustus 2009 - 08:16

Jeroen En Susanne:

Weer veilig thuis en tijd om jullie geweldige verhaal te lezen. Ook leuk om al een paar mooie foto's te zien.
    Maar het is ook wel fijn om jullie binnenkort weer een dikke knuffel te geven, want 5 weken is best lang...

Liefs