San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

20 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal,

San Francisco is een vriendelijke ruime stad, met veel, heel veel hoogteverschillen. Er rijden volop trammetjes in alle kleuren en maten, maar wij kiezen er natuurlijk voor om te lopen. Er zijn opvallend veel daklozen die door de straten dwalen en vaak midden in de stad in tentjes slapen, ze vallen je echter niet lastig. De straten zijn breed en de meeste huizen hebben een trap met bordes, soms afgesloten met een hekwerk om te voorkomen dat mensen in het portiek gaan slapen.

16 september
Op weg naar ons ontbijt bij Grove zien we een lange rij staan aan de overkant. Er komt kennelijk een nieuw model sneaker uit dat zo gewild is dat men de nacht van tevoren voor de winkel gaat zitten (slapen).
We wandelen na een heerlijk ontbijt buiten op het terras met jus d'orange, via de Town Hall door Market Street en Union Square naar de Ferry Building. Hier is vandaag ook een boerenmarkt met veel lokale producten om te proeven.
Onze eerste koffie ervaring is bij the Blue Bottle, naast de heerlijke cappuccino verkopen ze ook filterkoffie, dat is helemaal hip, de koffie wordt zorgvuldig afgewogen en per kopje gezet.
We wandelen door naar pier 39 waar volop kleine shops en restaurantjes zitten, de zeehonden liggen in de zon te drogen en trekken zich van al die toeristen niets aan.
Je kunt hier niet weggaan zonder een broodje krab gegeten te hebben dus die halen we bij een van de vele kraampjes.
Nog even langs de chocoladefabriek van Ghiradelli en dan via Chestnut en Union Square richting het 21st amendement voor een bierproeverij. Een honkbalwedstrijd van de SF Giants hoort er ook bij en daarna de dag afgesloten bij Birma Love, hier moeten we ruim een uur wachten voor een tafeltje maar dat schijnt zo te horen. Heerlijk gegeten met bijzondere smaakcombinaties uit Birma. Al met al ruim 20 km gelopen vandaag.

17 september
Met de auto over de Golden Gate Bridge, het is een beetje heiig jammer genoeg, maar hij blijft indrukwekkend. Via Sausolito, waar we de Heath Ceramics fabriek bezocht hebben, naar Pont Reyes om kaas en brood te kopen voor de lunch bij de Cowgirl Creamery. Hele groepen komen hier naar toe om hun producten voor de zondaglunch uit te zoeken, er zijn ook veel picknickplaatsen in de omgeving te vinden.
Bij Tomalles Bay kopen we nog een paar dozijn oesters erbij en dan picknicken we met een heerlijk zonnetje op een idyllische plekje aan de baai. We rijden via een erg mooie route met afwisselend bomen, een soort maanlandschap en veel water verder via de Nike outlet naar de Berkely university. s Avonds Mexicaans eten en afsluiten bij Dendeloin voor een kop koffie.

18 september
Met de boot naar Alcatraz waar we een paar uur rondwandelen, een ruig eiland waar de gevangenen het niet makkelijk hebben gehad. Er is dan ook niemand die van het eiland heeft kunnen ontsnappen. Met de audiotoer kunnen we het hele gebouw verkennen, ondersteund door mooie verhalen.
De dames sluiten het weekend af met een bezoek aan de nagelstudio en daarna met zijn vieren barbecuen op het terras.
Morgen gaan we richting Los Angeles via de Highway 1.
We hebben ervan genoten om de kinderen te zien en mee te proeven van hun leven daar.

• 20 September 2017 - 09:10

An En Dick:

Mooie foto's, veel plezier.
    Groetjes

• 20 September 2017 - 11:58

Jeroen & Susanne, Lynn, Owen & Kyan:

Super leuk en herkenbaar! Nu op naar de volgende mooie plekken. Geniet ervan! Liefs

• 20 September 2017 - 13:34

Han En Wil:

Ziet er gezellig uit, geniet ervan

• 20 September 2017 - 15:00

Ans En Jan:

al veel gedaan en gezien ziet er goed uit, geniet ervan