Strand en meer en tempels - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Strand en meer en tempels - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Strand en meer en tempels

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

18 Maart 2016 | Indonesië, Sanur

Woensdag hebben we genoten van onze vakantievilla, zwemmen, zonnen, lezen op de veranda, kortom echt vakantie gevierd.
'S Avonds een taxi genomen naar het strand, even langs de boulevard gewandeld maar hier zijn hoofdzakelijk restaurantjes die je naar binnen willen praten en bijna geen winkeltjes.

Bij Lilla een tafeltje uitgezocht en hier op ons gemak zitten eten, ondertussen kijkend naar de boten die binnenkomen en dan helemaal opgepoetst worden. Temperatuur was heerlijk, geen echte zonsondergang maar we hebben wel in het donker bij kaarslicht gezeten.

Donderdag zou Ketut weer komen voor een dagtrip, ons moeder wilde liever thuisblijven omdat ze niet zo lekker was maar stond erop dat wij wel gingen.
Gedurende de dag belden Anneke een paar keer op om te vertellen dat het in de villa met ons moeder goed ging.
Wij hebben een hele lange tocht gemaakt door berg en dal en over mooie en minder mooie wegen. Af en toe zie je groepen schoolkinderen voorbij komen, in de kampong is soms maar een klein schoolgebouw, de jongste kinderen hebben dan 's morgens les en de oudere kinderen 's middags. Iedereen loopt in smetteloze uniformpjes. We hebben van de week ook nog een keer de muziekles van de jongens gezien op maandagavond, de meisjes krijgen op zondag dansles.
We begonnen met de traditionele Barongdans, mooi maar het duurde naar ons idee wel erg lang. Daarna een flinke tocht naar het meer in de bergen waar de Pura Ulu Danu Bratan ligt, ofwel de conimextempel, vanwege de karakteristieke daken.
Het was hier enigszins bewolkt maar wel lekker koel. De grond is in deze omgeving erg vruchtbaar er er worden o.a. aardbeien, uien, wortels en andere groenten verbouwd. Vlakbij de tempel staat ook een grote moskee en we konden het gezang regelmatig horen. Over de plaatselijke markt gelopen en daarna op weg naar een tussenstop voor de lunch bij de rijstterassen. Daarna volgde nog een lange rit naar de Tanah Lot tempel, die in het water aan de kust staat, door het hoge water kun je er niet naartoe lopen.
Wat toen volgde was een enorme file waarin we cm voor cm verder reden met brommertjes aan weerszijden van de auto die elk gaatje benutten en zelfs gewoon over de stoep reden. Waar ze allemaal vandaan komen snap je niet.
Bij thuiskomst was ons moeder weer aardig uitgerust en opgeknapt en hebben Frank en ik op een fietsje linksrijdend door het drukke verkeer clubsandwiches gehaald bij een plaatselijke bakkerij. Na al die rijst en lekkere gerechten heb je soms behoefte aan een andere smaak.

We hebben heel veel tips gekregen van plaatsen die we moeten bezoeken of restaurants waar we moeten gaan eten maar die kunnen we nooit allemaal doen. Er is hier zoveel keus, we laten het gewoon op ons afkomen, maar bedankt voor de ideeën.
Vandaag weer zwemmen en luieren en vanmiddag naar Hardy's in Sanur en daarna nog wat winkeltjes langs.
Groetjes van ons alle drie

FrankenMarja

2007: Peru, de incatrail en familiereis 2008: Nieuw Zeeland, onmetelijk groot(s) 2009: Zuid Afrika, kamperen back to basic. 2010: Marokko, 30 jaar getrouwd 2010: Thailand met de kinderen 2012: Thailand-Laos-Vietnam-Cambodja 2015: Chili, Argentinie en Paaseiland 2016: Op kraambezoek in Singapore 2017: Australië in 7 stappen 2017: USA, een trip naar de kinderen 2019: Japan

Actief sinds 08 Okt. 2008