Een eerste indruk - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Een eerste indruk - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Een eerste indruk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

10 December 2008 | Nieuw Zeeland, Paihia

Een eerste indruk.
Het is nu woensdagavond half negen en we komen net terug van een etentje in Paihia met lokale wijn en uitzicht op the Bay of Islands in de ondergaande zon. Indrukwekkend en om stil van te worden, maar laten we eerst terug gaan naar het begin. Zaterdagavond waren we met de familie bij elkaar in Zoetermeer om elkaar nog even te zien en spreken voor onze reis. Er werd fel gestreden in de Sinterklaas quiz van Susanne maar vooral ook veel gelachen. Zondagochtend was heel bijzonder door de champagnebrunch met de kinderen en maandagochtend werden we door hen uitgezwaaid op Schiphol. Daar verliep alles heel vlot en om 10.55 vertrok het vliegtuig richting Singapore, een half uur later zaten we al aan de witte wijn voor de lunch. Singapore Airlines heeft een geweldige service en verzorging, de 12 uur zijn omgevlogen. In Singapore zijn we uitgestapt en konden we ons eigenlijk meteen weer melden in dezelfde hal want we vlogen verder met hetzelfde vliegtuig maar nu bijgetankt en opgeruimd, je wil niet weten wat een rotzooi mensen kunnen maken in die paar uur. Als BNér hadden we Rene Mioch in het vliegtuig zitten.
De tweede vlucht zou 10 uur duren naar Auckland en ik zat naast een aardige predikant die 53 jaar geleden vanuit Nederland naar Nieuw Zeeland was gegaan maar nog steeds goed Nederlands sprak. Ook hier weer een perfecte verzorging, ik heb geloof ik wel 7 films gezien in die 24 uur (zelfs een stuk van Zwartboek). De immigratiedienst in Auckland was ook erg aardig, daarna moesten we naar de douane en de biologische dienst, omdat we wandelschoenen aan hadden die mogelijk met vuile grond besmet waren (je mag echt niets biologisch invoeren). Daarom moest onze bagage nog een keer extra gecheckt worden, maar naar de zolen van je schoenen keken ze niet eens. Aangekomen in Auckland hebben we even gewacht op het busje van het hotel maar uiteindelijk een (te dure) taxi genomen, achteraf bleek dat we het hotel hadden moeten bellen voor het busje. Dat waren ze vergeten te zeggen.
Een prima hotel, de Ventura Inn, we hadden een kamer op de begane grond, of we ’s morgen gewekt wilden worden was de vraag. Nee zeiden we, dat doen we zelf wel. Werden we toch nog gewekt en wel door een enorme sirene en een stem die zei dat we onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde nooduitgang moesten gaan. Binnen de kortste keren stond iedereen buiten en was de brandweer gearriveerd, gelukkig loos alarm. Daarna ontbijt waarbij ook een meute dames (en heren) in de dop rondliepen in saaie uniformen, we hadden ze eerder op de dag al gezien in pyjama en op blote voeten bij de ontruiming. Veel mensen/kinderen lopen hier ook op straat op blote voeten, voor ons een vreemde gewaarwording. Na het ontbijt werden we door het busje weer naar het vliegveld gebracht waar de auto klaarstond. Geen ford territory maar een toyota highlander , 6 cilinder met zwarte leren bekleding. Echt wat voor Frank natuurlijk. Op naar de supermarkt voor wat boodschappen en daarna via highway 1 naar Paihia, Bay of Islands. Onderweg nog informatie verzameld over overnachtingsmogelijkheden, wat is iedereen hier toch verschrikkelijk aardig, je krijgt overal tips over wat je kunt gaan zien, heel leuk. Het weer is zonnig, zo’n 22 graden maar het voelt warmer aan.
Picknick in Orewa met uitzicht op het strand en daarna in een sukkeldrafje door, overal wordt aan de weg gewerkt wat betekent dat je regelmatig stil staat, maar ook dan komen ze een praatje met je maken en verontschuldigen ze zich omdat je moet wachten. Er werd ook over een grote afstand split aangebracht met als gevolg een grote ster in de voorruit van onze bijna nieuwe auto, morgen maar eens kijken of we daar iets aan moeten laten doen.
Het landschap onderweg is heel wisselend, ronde heuvels (in Hobbitstijl), koeien en schapen maar ook allerlei soorten bomen met palmen en varens ertussen. En van mijn schoenpoetsersplant staan hier hele bomen, tussen de wegen door ook hele velden met paarse en witte uienbollen en veel bloemen rondom de huizen. De huizen zelf zijn meestal van hout, een beetje zoals de woonwagenparken bij ons met van die rode daken op een rechthoekige of vierkant blok. We zitten nu in het Edelweiss motel, auto voor de deur, een zwembadje met verwarmd water, een keukentje, badkamer en een slaapkamer met zitje en dat voor nog geen € 45,00 per nacht. Vanavond zijn we langs het strand gaan wandelen en uit eten geweest. Morgen willen we naar Russell, een eilandje hier schuin tegenover en ’s middags naar Waitangi waar het verdrag tussen Engeland en Nieuw Zeeland is getekend. We laten binnenkort weer wat horen, we hopen dat het goed gaat met iedereen daar, wij genieten al volop.
Groetjes Marja en Frank

• 10 December 2008 - 09:47

Edwin:

Fijn dat het begin zo goed is en dat de mensen zo aardig zijn! Geniet van al het moois wat jullie gaan zien en beleven!

Groeten,
    Edwin

• 10 December 2008 - 09:55

Ronald & Joyce:

Heeeeee...
    welkom aan de andere (goede kant) van de wereld waar het heerlijk zomer is....
    Leuk hoor om zo eea te lezen. Hebben jullie een NZ SIM kaart pre paid(pref Vodafone) gekocht? Ideaal voor rondreizen en leuk want dan kan ik jullie een keertje bellen als ik weer saai op het werk zit terwijl jullie allemaal mooie dingen aan het zien zijn - of op de ferry aan het wachten ben?
    Veel plezier in NZ. Geweldig land.
    dikke kus

• 10 December 2008 - 09:57

Valérie:

Het ziet het er geweldig uit! Wat hebben jullie al veel meegemaakt in die korte tijd. Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Geniet ervan en voor jullie slaap lekker!

Liefs XX Valérie

• 10 December 2008 - 10:09

Jeroen En Susanne:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Zelfs de verhalen van 1 dag zijn al om jaloers van te worden.

ga lekker genieten, en we hopen jullie verhalen te lezen.

Liefs, ons

• 10 December 2008 - 10:17

Paul En Yvonne:

Geweldig begin en nu benieuwd wat jullie allemaal tegen komen en te wachten staat.Jullie laten ons heerlijk meegenieten van jullie vakantieavontuur.Een fatastische reis verder!Groet,Paul en Yvonne

• 10 December 2008 - 10:48

Martijn:

Het is fijn om te horen dat de heenreis goed is verlopen! Door jullie indrukken tot nu toe belooft het al een prachtige reis te worden. Hier gaat ook alles goed!

Ik ben benieuwd naar jullie volgende bericht!

Liefs van mij

• 10 December 2008 - 12:26

Hans:

Prachtig!!! Genieten en bevredigen nieuwsgierigheid. Voor het geval jullie tijd hebben om dit te lezen: een vriendin woont vlak bij waar jullie zitten (heeft een local man met farm); adres 347 State Highway 10
    RD 2 Kaikohe 0472
    New Zealand
    Groeten als je haar ziet!!

geniet ongegeneerd en groots! Liefs, Jeannette en hans

• 10 December 2008 - 15:18

Carmini:

Hoi Frank en Marja,
    Even nieuwsgierig hoor of jullie goed zijn aangekomen. Fijn dat de heenreis goed is verlopen. Lekker gaan genieten daar!!! Hebben ze er ook kerstbomen?!! Of doen ze dat niet bij 22 graden? Bedankt voor de kaart.
    Groetjes van Carmini

• 10 December 2008 - 17:02

Mieke:

Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan en leuk om zo mee te kunnen genieten. het ziet er prachtig uit allemaal op de foto. Nu we zijn benieuwd naar jullie volgende berichten. Geniet ervan met groet Mieke en ook van Sebastien natuurlijk.

• 10 December 2008 - 19:05

Tjitze En Anneke:

Dat klinkt weer allemaal fantastisch. Zo zie je nog eens wat van de wereld!! en jullie zijn nog maar net weg! We zijn benieuwd wat jullie nog allemaal verder nog mee gaan maken. Heeeeeel veel plezier en houd ons op de hoogte!
    Groetjes..

• 11 December 2008 - 10:39

Jacqueline En Cs:

Donderdagochtend, eindelijk vrij en...koud en guur. Word wel een beetje jaloers van jullie bericht!Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen en geniet van al het moois wat jullie allemaal nog gaan zien. Jullie foto's zien er nu al veelbelovend uit!
    Liefs Jacqueline

• 11 December 2008 - 14:44

Ans:

hoi Marja en Frank

fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat jullie nu eindelijk aan dat grote avontuur zijn begonnen met een goede start. Zal het bericht zo uitprinten en morgenvroeg aan ons moeder geven.groetjes

• 12 December 2008 - 19:53

Hans En Nanda,marja:

mail goed ontvangen
    leuk reisverslag met mooie fotos wij hopen dat jullie nog veel mogen genieten
    groetjes