Van San Francisco naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Van San Francisco naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Van San Francisco naar Los Angeles

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

24 September 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

19 september
Van San Francisco via de Highway 1 naar Santa Cruz, een gezellig plaatsje met leuke winkeltjes en restaurantjes met een relaxed sfeertje. Onderweg mooie stukjes kust gezien. Van hieruit verder gereden naar Monterey waar we gaan overnachten. Nadat we ingecheckt zijn gaan we eerst de 17 Miles drive doen, een route door een van de duurste wijken langs de kust. Adembenemend mooi, dure huizen, indrukwekkende golfbanen, hagelwitte stranden en ruige kust. Een gedeelte gaat door bosachtig gebied waar we de herten rond zien lopen. Je moet wel 10 dollar betalen om hier te mogen rijden maar het is de moeite waard. Als we terugkomen in Monterey lopen we eerst nog over de boerenmarkt met talloze kleine kraampjes waar lokale producten verkocht worden.

20 september
In Monterey naar de Cannery Row gereden, hier werden vroeger talloze sardientjes ingeblikt en nu zitten er veel galeries en barretjes. Bij de Fishermans Wharf genoten van de pelikanen die op de rotsen zitten. Daarna naar Carmel by the Sea, een duur kustplaatsje waar grote auto's door de straten rijden en beroemde modehuizen naast elkaar zitten.
Omdat de kustroute verderop afgesloten is steken we over naar de snelweg 101 en via Salinas komen we in Paso Robles aan. Dat ligt midden in het wijngebied. Ook dit stadje kent weer bijzondere winkeltjes en heel veel restaurantjes. Ons hotel ligt in het centrum en heeft een mooi park ter beschikking. Rijden gaat hier heel gemoedelijk, rotondes kennen ze niet dus bij een kruispunt heeft de 1e die aan komt rijden voorrang. Het is even opletten maar gaat allemaal heel soepel.

21 september
We beginnen de dag bij Morro Bay, hier ligt een indrukwekkend stuk lavasteen in de baaij, de Morro Rock. Er spelen zeeotters in het water en het haventje ligt vol dobberende bootjes. We maken een zijsprong naar Montana de Oro State Park voor weer een mooie kustroute en vervolgen onze weg daarna naar San Luis Obispo. Bij Edna Valley gaan we wijn proeven (een klein slokje) en dan naar Buellton voor de overnachting. Na het inchecken gaan we nog even naar Solvang, dit is een Deens stadje, heel grappig en een totaal andere sfeer dan de rest van de omgeving.

22 september
Santa Barbara is een mooie plaats, de State Street is in Spaanse stijl opgebouwd na de aardbeving van 1925 en je kunt er lekker koffie drinken. Bij de haven maken we een wandeling langs het strand en de boten. Daarna door naar Malibu, bekend om de dure huizen tegen de rotsen en aan het strand. In Santa Monica zie je meer hoogbouw en is het strand ook een plaats waar men graag gezien wil worden. We vervolgen onze weg naar Los Angeles, wat een drukte hier zeg, gelukkig ligt het hotel goed bereikbaar. We parkeren de auto en lopen dan nog bijna 5 km omhoog naar Griffith Park en het Observatorium voor een mooi uitzicht over de stad en de Hollywood letters tegen de berg. Ook weer 5 km terug natuurlijk. Het is een drukte van belang in het park i.v.m. een concert van een countryzanger. Iedereen parkeert zijn auto en sjouwt koelboxen naar de stoep om gezamenlijk te eten voordat de show begint, ook de flessen wijn ontbreken hierbij niet.

23 september
Nog even langs Griffith Park met de auto voor de kinderen die gisteren ook in LA aangekomen zijn, zij hadden gisterenavond een concert van Milky Chance. Daarna doorgereden naar Hollywood Boulevard voor de Walk of Fame met alle sterren in het trottoir. Via het Dolby theater en het Chinese theater teruggelopen.
Het is een beetje rommelig in de straten, we hadden hier iets meer glamour verwacht.
Die glamour vinden we wel in Beverly Hills Rodeo Drive, grote brede straten, erg schoon en mooi. Alle dure merken bij elkaar, veel grote en dure auto's door de straten en een mengelmoes aan toeristen en kooplustigen. We rijden ook nog even door de straten van Beverly Hills 90210 om het sfeertje te proeven de meeste huizen zijn verstopt achter grote heggen en poorten, maar dat ze groot zijn kunnen we wel zien.
Door naar downtown LA voor het oude Los Angeles en de Disney Concert Hall. Grand Central Market heeft veel leuke kleine zaakjes en Pershing Square is een leuk plein om rond te dwalen. We bezoeken ook de rooftopbar van de Pershing Square Building met zijn mooie terras. We sluiten de dag af in Venice Beach, een soort hippie achtig gebeuren op het strand met dj's, skateboarden, veel verklede en kleurrijke mensen. Na het eten zetten we de kinderen af op het vliegveld, zij gaan terug naar San Francisco. Wij blijven nog een nacht in Los Angeles en gaan dan door naar de Canyons.
We houden jullie weer op de hoogte.
Liefs
Marja en Frank

• 24 September 2017 - 08:46

FrankenMarja Weijers:

Foto s komen zo snel mogelijk, internet is in de grote stad Los Angeles te traag om ze erop te zetten.

• 24 September 2017 - 12:14

René & Jacqueline:

Zó herkenbaar waar jullie al geweest zijn:) We beleven onze reis van 2008 weer een beetje opnieuw!
    Geniet straks van de prachtige NP, ze doemen ineens op....... uit 't niets. Veel plezier!

• 24 September 2017 - 14:41

Jeroen & Susanne, Lynn, Owen & Kyan:

Leuk om weer te lezen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Liefs

• 25 September 2017 - 12:07

Han En Wil:

Lekker genieten daar in het verre Amerika, dat doen wij hier ook

• 25 September 2017 - 13:46

Jan En Ans:

ziet er weer goed uit groetjes uit berkel

• 25 September 2017 - 22:58

Peter En Ria:

Jullie maken al weer veel mee, wij kennen de namen alleen van tv, jullie hebben er nu een eigen beeld van! We kijken uit naar jullie verhalen! Nog veel plezier!!