Melbourne - Reisverslag uit Darwin, Australië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Darwin, Australië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

05 April 2017 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Melbourne. Wat een gezellige en zonnige stad is dat! Ruime straten, verzorgde gebouwen en overal muzikanten die aan het optreden zijn, kortom een heerlijk sfeertje.

2 april
Op zondagmiddag kwamen we aan en ons hotel lag in St Kilda, dit is een soort hippiewijk aan het strand. Vanuit het hotel loop je zo de wijk in. Alle terrasjes en eettentjes mudjevol en een relaxt sfeertje. We keken onze ogen uit in Aclandstreet naar de rijen bij de gebakwinkeltjrs en naar de kleding die hier gedragen wordt door het veelal jonge publiek. Ook wel veel bedelaars en zwervers trouwens. Temperatuur is heerlijk, zo'n 27 graden.

3 april
Vandaag met de tram naar de stad, voor half geld want in het centrum is deze gratis. We rijden in een half uurtje van St Kilda naar een van de buitenwijken waar we in de Carlton Gardens het Royal Exhibition Building en Melbourne Museum bekijken. Aan de buitenkant want het is te mooi weer om binnen te zijn.
Daarna lopen we zo'n 17 km kriskras door de stad naar de Botanische Tuinen. Houses of Parliament gezien, door de Flindersstraat gewandeld en daarna een koffiestop bij ACMI, het hypermoderne Australian Centre of the Moving Image.
Vervolgens een kijkje genomen in St Pauls Cathedral waar op de trappen de dekens liggen van de zwervers die daar s'nachts hebben liggen slapen.
Uiteraard door de winkelstraten gelopen met de luxe modeketens, binnengestapt bij Myers (een soort Bijenkorf) waar op de 6de etage gewoon een Tesla staat te blinken! Een erg mooi stukje binnenstad was de Block Arcade, een oude winkelgalerij met hele leuke zaakjes. En ook hier stond bij de taartjeswinkel een rij te wachten om naar binnen te kunnen. Doorgewandeld naar Vue du Monde van chefkok Shannon Bennett (masterchef). Het restaurant zit op de 42de etage dus we kunnen er niet naar toe en het is voor ons ook onbetaalbaar om daar te kunnen eten, maar ... we zijn er heel dicht bij geweest. In de Botanische tuinen ligt de Shrine of Rememberence, een indrukwekkend oorlogsmonument waar we even bij stil zijn blijven staan. 's Avonds is het steaknight bij een restaurantje in de buurt dus dat willen we wel eens proberen. 15 euro voor een ribey/steak met frites, sla en een glaasje huiswijn. Het eten is hier over het algemeen erg duur dus dit is een goedkoop avondje.

4 april
Vandaag is het St Kildadag voor ons, we wandelen via de mooie wijken, de Joodse wijk en veel nieuwbouwprojecten naar Rippon Lea. Op het estate hier krijgen we een rondleiding door dit 19de eeuwse mooie huis met indrukwekkend landgoed eromheen. Leuk om een beetje van de geschiedenis mee te krijgen en heerlijk om door de tuinen daar te dwalen.
Daarna doorgewandeld, een beetje verder dan gedacht maar ala, naar de kust. Via een wandelpad langs het strand teruggelopen naar ons buurtje. Voor de lunch stappen we een restaurantje aan het strand binnen. Ze hadden geen menukaart buiten hangen zoals gebruikelijk dus we hadden het kunnen weten, erg prijzig. Maar lekker, we hebben ervan genoten en zelfs een toetje genomen, het was masterchefwaardig.
'S Avonds naar de pier gewandeld waar de pinguïns aan land komen om te overnachten, ze zijn vrij klein en klauteren over de rotsen om een schuilplaats te zoeken. Vrijwilligers houden in de gaten dat je niet te dichtbij komt of flitslicht gebruikt.

5 april
Mama Weijers is jarig en wij verkassen naar Darwin, al weer onze laatste stop hier in Australië.
De komende dagen zijn we niet bereikbaar maar aan het kamperen. Tot gauw

PS ik probeer later foto's toe te voegen, het gaat nu niet zo snel.

• 05 April 2017 - 11:27

Jeroen & Susanne, Lynn, Owen & Kyan:

Heerlijk even in de grote stad! Nog een mooi avontuur te gaan en ook fijn dat jullie daarna weer thuis zijn!
    Liefs, ons

• 05 April 2017 - 12:43

Marin Ad:

Fijn dat Jullie zo genieten,nog even genieten in Australia .en Dan naar Singapore .
    Veel,plezier nog samen gr ad marij

• 05 April 2017 - 14:39

Han En Wil:

Geniet van deze laatste dagen in Australië en dan door naar Singapore
    Groetjes van Han en Wil

• 07 April 2017 - 09:55

An En Dick:

Mooie foto's en nu nog genieten in Singapore.
    Groetjes van An en Dick