Nationale parken deel 2 - Reisverslag uit Exmouth, Australië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Nationale parken deel 2 - Reisverslag uit Exmouth, Australië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Nationale parken deel 2

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

09 Maart 2017 | Australië, Exmouth

Hoi allemaal,

Een deel van mijn vorige verslag is weggevallen dus bij deze de rest.

We zijn 5 maart ook nog door het Ancient Empire gewandeld, bijzondere oude bomen zoals Grandma worden hier in ere gehouden.
's Avonds ons laten verwennen in het restaurant van ons motel waar de eigenaresse nog zelf in de bediening staat. Een beetje oud Engels decor maar koken kunnen ze hier in Australië wel!

6 maart
Op weg naar Perth, 536 km verder en eigenlijk een iets te lange rit voor ons. We stoppen eerst nog even bij Williams Bay voor de Green Pools en de Elephant Rocks, het is hier een klein paradijsje in de zee.
Daarna een lange,lange weg naar Perth met regelmatig een klein stop door wisselend landschap. Iedereen is vandaag nog vrij hier, daarom zijn sommige koffieshops gesloten en bij anderen is het weer heel druk. We eindigen zelfs in een file richting Perth. Hier aangekomen dwars door de stad naar Scarborough voor ons hotel aan de kust, ook hier is het restaurant gesloten door de feestdag maar gelukkig is de boulevard dichtbij met voldoende tentjes die open zijn. Met een speciaal biertje en een hamburger sluiten we de dag af. Dit is ook het einde van de 1e van 7 stappen die we hier in Australië doen. Morgen verder naar Ningaloo Reef.

7 maart
Al vroeg op weg naar het vliegveld, de auto ingeleverd en om half drie op Laermouth geland. Hier weer een nieuwe auto opgehaald en 35 km naar Exmouth gereden, het is hier een stuk warmer: 42 graden ipv 35. Ons 5 sterren resort ligt direct aan de kust en we hebben een ruim appartement. Zee, zwembad, restaurant, alles ziet er even goed uit. Het is hier een kale vlakte en verder vooral nieuwbouw en resorts. De meeste huizen liggen aan pas gegraven kanalen en hebben zonder uitzondering een grote boot voor de deur liggen. Of op de aanhanger op de deur staan. Je telt hier niet mee als je niet een of twee grote auto's hebt met een motorboot op de trailr erachter.
In het dorp lopen wilde emu's in het rond maar als wij deze kleine struisvogel willen fotograferen zijn de vogels(s) gevlogen.
's Avonds uit eten in ons restaurant met airco.

8 maart
Saaie dag hoor, zwemmen en wandelen in zee, zonnen op,het strand met een leguaan onder je stoel, cappuccino bij het zwembad en lunch met witte wijn op ons terras. Na een aantal dagen back to basic is zo'n verwennerij toch ook wel weer leuk.
's Middags met de auto op pad naar de vuurtoren bij Vlamingh Head, langs de militaire luchtmachtbasis die hier gestationeerd is en een stop bij de schildpaddenbeach. Maar die haden zich wijselijk verstopt, het is te warm om naar buiten te komen.
Morgen vertrekken we naar Coral Bay om te snorkelen.

Verslag uit: Australië, Exmouth

FrankenMarja

2007: Peru, de incatrail en familiereis 2008: Nieuw Zeeland, onmetelijk groot(s) 2009: Zuid Afrika, kamperen back to basic. 2010: Marokko, 30 jaar getrouwd 2010: Thailand met de kinderen 2012: Thailand-Laos-Vietnam-Cambodja 2015: Chili, Argentinie en Paaseiland 2016: Op kraambezoek in Singapore 2017: Australië in 7 stappen 2017: USA, een trip naar de kinderen 2019: Japan

Actief sinds 08 Okt. 2008