Kust, wijn en Kangaroos - Reisverslag uit Margaret River, Australië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Kust, wijn en Kangaroos - Reisverslag uit Margaret River, Australië van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Kust, wijn en Kangaroos

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

02 Maart 2017 | Australië, Margaret River

Hoi allemaal,

Eindelijk weer eens een goede internet verbinding dus tijd voor een verslag.
Zondagochtend zijn we de auto op gaan halen, wandelend door het centrum van Perth, daarna naar Freemantle gereden, of zoals ze hier zeggen Freo. Het weer is hier goed, zo'n 30 graden dus de vakantiestemming zit er al snel in. We stoppen in Freo bij het strand en de haven om wat rond te wandelen en zoals een echte Australiër ons broodje op te eten op het strand.
Op zondagmiddag zitten hier alle terrassen ook vol met gezinnen en vrienden die fish and chips eten.
Bij ons luxe appartement gaan we boodschappen doen en leren we dat je drank in speciale winkels moet kopen en niet in de supermarkt. Ze zijn overal even vriendelijk en wijzen je graag de weg dus die drank is snel gevonden.

Op maandag gaan we verder en via mooie plaatsjes aan de kust ( Mandurah en Bunbury) komen we op weg naar Busselton onze eerste Kangaroos tegen, helaas liggen die dood langs de weg, aangereden bij het oversteken. Ons hotel is een resort aan het strand, het is een beetje oud Engels maar de ligging is prachtig, het seizoen is een beetje over dus het is niet druk. 's Avonds kan de pizza-date op het strand met Joyce, Ronald en zoontje Gus niet doorgaan vanwege de wind. Maar in plaats daarvan worden we op een echte Aussie barbecue onthaald bij hen thuis. Ook heerlijk !

Dinsdag gaan we met Joyce en Gus wandelen langs de kust in Dunsborough en wagen we ons voor de 1e keer in zee. 's Middags een lunch bij een bierbrouwerij en daarna zijn wij nog zo'n tweeeneenhalf uur langs de prachtige kust gefietst. Dat was genoeg zon voor een dag. Busselton ligt in een baai dus je hebt nauwelijks last van golven. 's Avonds was het prachtig weer dus hebben we de zon onder zien gaan met Joyce en haar gezin, genietend van pizza en bubbels. Een dolfijn kwam rustig langs gezwommen als om ons gedag te zeggen. Een perfecte avond.

Woensdag zijn we met de auto het binnenland ingegaan, mooie ruime wegen, leuke plekken om koffie te drinken en te genieten van de omgeving. Voor de lunch neergestreken bij de Hay Shed Hills wijngaard voor een zesgangenproeverij menu met wijn. De Australiërs houden van lekker eten en de lunch is de belangrijkste maaltijd van de dag .......wij passen ons moeiteloos aan. 's Avonds was het alweer tijd om afscheid te nemen van onze vrienden bij de Busselton Jetty, ze hebben ons voorzien van heel veel informatie om de komende dagen de leukste plekjes te ontdekken.

Donderdag op weg naar Margaret River, eerst langs de olijfgaard waar de wilde Kangaroos liggen te rusten in de schaduw, een prachtig gezicht. Daarna naar Injidup Point voor een stevige wandeling langs de kust, over het strand en in de zon. Hier zie je volop golven tegen de rotsen slaan.
Bij Clairault Streicker wijn geproefd en een flesje meegenomen voor op de kamer. Daarna via een prachtige route langes de caves road (jammer genoeg was de great caves al gesloten toen wij daar aankwamen) door Leeuwin-naturaliste National Park gereden.
Het stuk bij Boranup Karri Forest was heel indrukwekkend met de hoge bomen waarvan de bast aan het loslaten is. Via Karridale naar Margaret River voor weer een mooi verblijf met grote kamer en buitenzitje. Lopend boodschappen gaan doen en overvallen door een stortbui, gelukkig droog je daarna ook weer snel op.
Morgen door naar Pemberton. De eerste indruk van deze omgeving is mooi, weids, rustig en vol met levensgenieters.

• 02 Maart 2017 - 13:49

Joyce:

Wat grappig om t zo terug te lezen! Het was zooooo ontzettend leuk jullie weer te zien! Alsof de 9 jaar er niet eens zijn geweest!
    Geniet van de rest van jullie reis! Dikke kus!!

• 02 Maart 2017 - 15:38

Han En Wil:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben daar in het mooie Australië en heerlijk dat warme weer

• 02 Maart 2017 - 20:41

Edwin:

Mooie foto's een ideale vakantie zo te zien.

• 03 Maart 2017 - 14:44

Anneke En Dick:

Hoi, ziet er allemaal prachtig uit, genieten! Groetjes

• 05 Maart 2017 - 16:45

Marij Ad :