Op naar Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Op naar Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Op naar Chili

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

10 Januari 2015 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal,

donderdag stond stipt om 14.42 uur de taxi voor de deur en waren we om half vier op Schiphol, bij Ibera konden we echter pas om half vijf inchecken dus maar even dollars gewisseld en thee gedronken. Na de douane met een aantal medereizegers alvast wat gegeten, leuk dat we elkaar al eerder ontmoet hadden nu zat de stemming er meteen in. De vlucht naar Madrid was prima en voordat we in de vlucht naar Chli stapten hadden we ook de overige medereizigers gespot. We vlogen met de dreamliner van LAN, een ultramodern vliegtuig dat erg stabiel vliegt, je merkt ook niets van het opstijgen en landen. er zijn touchscreenschermpjes en je kunt je iphone of ipad gewoon opladen tijdens de vlucht. ik heb beide vluchten prima geslapen en ook Frank voor het grootste deel dus we kwamen uitgerust in Santiago de Chili aan. De reis was zo goed gegaan dat we een uur en twintig minuten te vroeg aankwamen op het vliegveld, dat hebben we ook nog niet eerder meegemaakt. Het zal wel wind mee geweest zijn. Onze reisbegeleider Marion had ons in ieder geval nog niet verwacht maar wist snel het vervoer naar het hotel te regelen. Na een korte opfrisbeurt kregen we een briefing over onze reis en daarna met de hele groep naar de stad waar we vervolgens zo'n 6 uur hebben rondgewandeld.
Santiago de Chili is de hoofdstad van Chili, er wonen zo'n 8 miljoen mensen en het is een moderne stad gecombineerd met oude gebouwen.
We zijn naar de Cerro Santia Lucia geweest, een heuvel met prachtige trappen,parkjes, fonteinen, ornamenten en een oud fort met een geweldig mooi uitzicht over de stad.
Daarna naar de Plaza de Armas met zijn mooie kathedraal (in de steigers natuurlijk) en een indrukwekkend postkantoor. Door de vele straten naar het Palacio la Moneda gelopen, dit is het oude muntgebouw en nu het regeringsgebouw. Als we morgen tijd hebben dan gaan we ook nog even de binnenplaats bekijken. Aan de achterkant van het Palacio wappert de grootste vlag van het land. Inmiddels begonnen we wel wat last te krijgen van de warmte, het is hier namelijk zo'n 40 graden! Dus veel water kopen onderweg en goed insmeren. Nog even langs de Iglesia San Fransisco en naar de wijk Londres die een beetje doet denken aan het oude Londen/Parijs met kronkelige straatjes, bomen, terrasjes. Hier zijn we naar de Espascio de Memorias geweest, een herdenkingshuis waar mensen in de tijd van Allende gemarteld en verdwenen zijn. Een stukje geschiedenis dat ook bij het land hoort en waar je even bij stil mag staan.
Na al die indrukken wefd het tijd voor een groot glas bier om bij te komen en hebben we de avond afgesloten in een Chileens restaurant. De prijzen voor eten en drinken zijn hier hetzelfde als in Nederland dus niet echt goedkoop. Tot besluit met de metro terug en daarna als een blok in slaap gevallen.
Vandaag hebben we de hele dag ter vrije besteding, wij willen straks eerst een wandeling gaan maken naar een heuveltop in de buurt en dan lunchen bij de vismarkt. Vanavond gaan we met de nachtbus naar Pucon.
Tot gauw
Marja en Frank

• 10 Januari 2015 - 11:32

René E Jacqueline:

Fijn dat jullie weer veilig aan de overkant van de plas aangekomen zijn!
    Het is inderdaad de wind/ straalstroom geweest waardoor jullie zo snel op de plaats van bestemming waren. Zelfs hier in limburg stormt het nu zéér onstuimig! Een mooie en fijne voorzetting van jullie reis. Xx

• 10 Januari 2015 - 11:39

Marij:

mooi verslag met mooie foto,s.

wij blijven jullie volgen,geniet ervan.

gr uit baarschot.

• 10 Januari 2015 - 13:00

Han En Wil:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu gaan genieten van een mooie reis, wij gaan jullie volgen

• 10 Januari 2015 - 13:09

Martijn & Valérie:

Wat ziet dat er gaaf uit, Geniet ze!! X

• 10 Januari 2015 - 15:54

Ans En Jan:

al een goed begin, ga zo verder groetjes vanuit berkel

• 22 Januari 2015 - 14:57

Frans:

Leuke foto's en verslagen.
    Ik probeer jullie verder te volgen