Jungle trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Jungle trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Jungle trekking

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

12 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,
We zitten nu weer schoon en opgedroogd in ons hotel, sommigen van ons hebben vanmiddag al de vismassage en de manicure bezocht dus we kunnen er weer helemaal tegen.
De kookworkshop op de 9de was erg leuk, veel geleerd en geprobeerd. we hebben allemaal een kookboekje meegekregen dus kunnen we ook thuis aan de slag.
De 10de werden we opgehaald door onze gids Da voor de 3daagse trekking. Eerst naar de markt voor de boodschappen en daarna met de truck naar de beginplaats van onze tocht. Er vertrokken meerdere groepen maar iedereen liep een eigen route,wij kregen nog een lokale gids mee die de weg in de jungle goed zou kennen. De 1e dag was meteen pittig, het was maar zo'n drie uur wandelen maar wel erg zwaar door de hitte, de regen en het klimmen in de dichte jungle. Regelmatig werden bamboestokken met een groot mes weggehakt om ons doorgang te verschaffen. Waren we niet nat van de regen dan wel van het zweten. Maar als beloning kwamen we aan in de bergen bij een Palong volk, zo'n 38 gezinnen wonen daar in bamboehutten in een geweldige omgeving met adembenemend uitzicht. Ze zijn vanuit birma een jaar of 20 geleden naar Thailand gekomen. Eerst popcorn om bij te komen en daarna een geweldige maaltijd door Da klaargemaakt. We sliepen met zijn zessen in een grote bamboehut op matjes met een muskietennet over ons heen. Desondanks werd iedereen wel ergens gestoken, vooral Susanne moest het ontgelden. 's Nachts bleef het maar regenen en regenen.
's Morgens ontbijt en daarna op pad voor de zwaarste dag, voor de lunch 3 uur stroomopwaarts maar omdat er nogal wat bamboebomen omgewaaid waren was het pad niet overal begaanbaar en moesten we nogal eens uitwijken. Dat betekende veel klimmen, uitglijden in de modder (op een gegeven moment laat je je gewoon gaan), weghakken van takken, door riviertjes heen lopen. Geen profiel meeer aan je schoenen omdat alles vol zit met modder, regen, kortom een echte jungletocht. We voelden ons net ontdekkingsreizigers en de gids gaf na afloop toe dat dit voor hem ook een zware tocht was geweest. Maar alle inspanning loont wel de moeite want we hebben een uniek stukje aarde gezien, het is hier ongelofelijk mooi. Als beloning een lunch midden in de jungle, met stokjes wierook om de muggen op een afstand te houden en zelfgemaakte sandwiches met tonijn en ham in een bananenblad, die werden gemaakt met een mes en lepel die ter plaatste werden gehakt uit een stuk bamboe.
Daarna nog zo'n 1 1/2 uur, van het pad af, naar beneden en boven klimmend en schuivend om tenslotte bij de olifanten uit te komen. Die brachten ons vervolgens in een uurtje naar het volgende dorp. Je hebt dan een geweldig uitzicht over de omgeving en het is niet te geloven zoals die grote beesten over kleine paadjes kunnen lopen, ondertussen zo hier en daar een stuik opetend. Wederom een mooie bamboehut gekregen allen voor onze groep en popcorn en zelfgemaakte frietjes als beloning. Na een heerlijke maaltijd met o.a. verse bamboe kwam de plaatselijke bevolking aanschuiven om spelletjes te doen of gewoon naar ons te kijken. Er werd een kampvuur gemaakt en zo'n 12 meiden kwamen dansen en zingen in kostuum. De huiseigenaar kwam een praatje maken en daarna weer vroeg naar bed.
Vanmorgen uitgeslapen en in een half uur naar de truck gewandeld. Die bracht ons naar de vertrekplaats voor de bamboeraft maar omdat het de afgelopen dagen zoveel geregend had kon dit niet doorgaan. De rivier stroomde te hard. In plaats daarvan naar de orchideentuin gereden voor de lunch en daarna terug naar het hotel. Hier gedoucht!! en daarna relaxen bij het zwembad of de massagesalon. Vanavond voor de afwisseling gegeten bij een pizzeria en koffie gedronken bij starbucks.
Morgen vliegen we naar Bangkok en vandaaruit met de nachttrein naar het zuiden voor een paar dagen strand.
Het is nog steeds erg gezellig en Thailand bevalt ons wel.
Leuk dat jullie zo meeleven.
Groetjes aan iedereen van Marja, Frank, Susanne, Jeroen, Martijn en Valerie

• 13 Augustus 2010 - 06:15

Michèle, Rob & Sofie:

Hoi ontdekkingsreizigers,
    Leuke foto's en weer een leuk reisverslag!
    Morgen (vandaag?) een goede vlucht en treinreis, en geniet van het strand!
    Groetjes van Michèle, Rob en Sofie.

• 13 Augustus 2010 - 08:58

Marlous:

Wat een mooie en spannende verhalen! Heb wel een beetje te doen met Susanne en de muggen.

Nu lekker relaxen in het zuiden.

Lous x

• 13 Augustus 2010 - 13:43

Peter:

Ik vraag mij af wat is zwaarder, de vierdaagse of zo een jungle tocht.
    Geniet nog Peter

• 13 Augustus 2010 - 16:30

Fam. Vd Wouw:

leuk om al jullie reisverslagen te lezen, geniet nog van die laatste paar dagen

fam. vd wouw