River Kwai en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu River Kwai en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

River Kwai en Chiang Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

08 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,
We zitten nu in een luxe hotel in Chiang Mai en willen verslag doen van de afgelopen dagen.
5 augustus werden we met een super de luxe bus opgehaald en met zijn zessen naar de drijvende markt gebracht. Met een bootje vaar je langs allerlei kraampjes met eten en heel veel souvenirs, leuk en kleurrijk, we hebben een uur rondgevaren en het werd met de minuut drukker. Alleen jammer dat ze voor zo'n bootje 45 euro vragen en het is de enige manier om iets van de drijvende markt te zien. Daarna richting Kanchanaburi om een stuk van de Birma spoorlijn te doen met de orginele trein. Hebben wij ons net genesteld met een kopje koffie in het hotsende rijtuig, begeeft de motor het! Dat had onze gids nog nooit meegemaakt, we konden ter plekke met de bus opgehaald worden of over de spoorrails naar het volgende station lopen. Dat lopen over die rails gebeurde dus op een viaduct met meters onder ons de rivier, we hebben een stukje onder het viaduct door gelopen omdat we de houten planken tussen de rails niet vertrouwden en een stuk hebben we wel over de spoorbaan gelopen, onze voeten steeds stevig op de dwarsbalken zettend.De Thaise mensen wandelden over de spoorbaan alsof dit dagelijks werk was maar wij vonden het weer een heel avontuur.
Volgende stop was het Hellfire Pass museum, een indrukwekkend stukje oorlogsgeschiedenis waarna we ook nog een stuk gewandeld hebben over het gedeelte waar de beruchte spoorlijn gelegen heeft.
Daarna werden we naar ons tentenkamp aan de oever van de (kleine) river kwai gebracht, dat zijn hele luxe bungalowtenten op een verhoging met buitendouche en toilet. Een waar paradijs waar we de volgende dag geluierd hebben: zwemmen, kayakken, fietsen en lezen.
7 augustus met het busje en de gids naar de Erawan watervallen. In een flink tempo hebben we de zeven plateau's van de watervallen beklommen en in het water gezwommen. In dit water zitten ook de beroemde massage visjes, op het moment dat je met je benen in het water stilzit voel je ze aan je huid knabbelen. Alle dode huid en velletjes wordt verwijderd en je houdt supergladde voeten over. Het kriebelt wel maar het was heel bijzonder om dit in de natuurlijke omgeving van de vissen mee te maken.
Na de watervallen hebben we nog een stop gemaakt bij de beroemde brug over de River Kwai, of zoals ze hier zeggen de River Kwaer.
In Bangkok op de nachttrein naar Chiang Mai gestapt, heel comfortabel en gezellig, we hebben over het algemeen prima geslapen en kwamen uitgerust vanmorgen in Chiang Mai aan. Met een tuktukachtig busje naar het hotel. Na het inchecken zijn we de stad ingelopen en hebben hier zo'n 6 uur rondgelopen. Wat een gezellige, vriendelijke en mooie stad. Veel winkelstraten, kraampjes,restaurantjes of koffiecafeetjes. Gewandeld over de zondagavondmarkt en heel veel mooie tempels gezien, op elke hoek van de straat staat er wel een.
Morgen gaan we hier verder kijken want er is nog een heleboel te zien en voor morgenavond hebben we een kookles afgesproken. Kortom we hebbeh het heel gezellig en kijken onze ogen uit naar al het moois dat we onderweg zien, zeker hier in het noorden is de natuur erg mooi.
Groetjes aan allemaal
Marja, Frank, Susanne, Jeroen, Martijn en Valerie

• 08 Augustus 2010 - 18:33

Ans En Jan:

hoi allemaal,

zo te lezen hebben jullie al veel gezien en gedaan, geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug naar huis
    groetjes

• 08 Augustus 2010 - 18:33

Oma Fonken:

fijn dat jullie het zo leuk hebben.gr oma.

• 08 Augustus 2010 - 19:37

Mieke:

Fijn om jullie zo te kunnen volgen middels deze reisverslagen. We kijken alweer uit naar de volgende en hopen dat er dan ook weer meer foto's bij zitten. Geniet ervan en veel plezier voor jullie allemaal van ons allemaal. Liefs van Oma, Sebas en Mieke

• 09 Augustus 2010 - 11:11

Peter:

Enthousiate vehalen,en al veel gezien! Ik zou zeggen ga zo door.
    Groet Peter en Ria

• 10 Augustus 2010 - 18:12

An En Dick (Pa En Ma:

Ook deze foto's zijn weer indrukwekkend. Wat zullen jullie een hoop verhalen hebben. wij kijken er al naar uit. Groetjes van ons.

• 11 Augustus 2010 - 17:35

Marij En Ad:

geweldig die verhalen en de hele mooie foto's.

geniet ervan en vele groeten van ad marij teun en lotte.

ps met pino is het heel gezellig in huis.