Bangkok, stad van glimlachende boedha's en mensen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu Bangkok, stad van glimlachende boedha's en mensen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van FrankenMarja Weijers - WaarBenJij.nu

Bangkok, stad van glimlachende boedha's en mensen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

04 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Even een kort berichtje voordat we morgen een paar dagen niet op internet kunnen. De vlucht verliep prima, een beetje turbulentie maar over het algemeen rustig. De een (Marja) heeft wat meer geslapen dan de ander (Susanne). Gisterenmiddag aangekomen in Bangkok, de rit naar het hotel was al veelbelovend en het hotel zelf is helemaal geweldig. Vanaf het restaurant kijk je uit over de rivier en het zwembad is op de bovenste verdieping. We hebben gisterenavond heerlijk buiten gezeten en onszelf getrakteerd op een koningsmaal. Daarna nog een wandelingetje naar het fort en door de straten met kleine eettentjes en karaoko clubs. We zagen een stel vuilnismannen aan het werk die alle vuilnis in grote manden sorteerden zoals plastic, glas en etenswaren. Dat zie je ze bij ons toch niet doen, daar kieperen ze alles doorelkaar.

Vandaag zijn we gaan lopen naar What Po, de grootste liggende boedha ter wereld, 15 m hoog en 46 m lang. Het beeld is indrukwekkend maar de gebouwen eromheen nog veel meer, vele gouden boedha's, stenen wachters en heel veel kleurrijke daken. Daarna naar het koninklijk paleis en de tempel met de emerald boedha. Hier waren vooral de tronen heel mooi om te zien, bewerkt met goud, zilver en parelmoer. De emerald boedha is erg klein maar staat op een enorme verhoging waardoor hij toch opvalt. Daarna met een taxi naar de verzamelplaats voor onze fietstocht. Deze tocht was van 1 tot half 7, het eerste gedeelte ging met een sneltreinvaart door de chinese wijk, door smalle steegjes, langs kraampjes met 10 man + 2 begeleiding. Af en toe een fotostop en daarna met de boot oversteken naar een rustiger stukje Bangkok met grote gebouwen en veel groen.
Weer op de boot gestapt en een hele mooie tocht door de rivier gemaakt, veel grote en kleine paalwoningen met diverse tempels ertussen. Kinderen zwaaien enthousiast en de mensen zijn erg vriendelijk en vrolijk. Ook zien we erg veel honden liggen luieren aan de kant. De tempel met de grootste zittende boedha bezocht en diverse mooie gebouwen gezien.
Een tussenstop gemaakt om wat te eten en hier kregen we een enorme plensbui over ons heen, het bleef onweren en regenen en uiteindelijk hebben we poncho's aangedaan en zijn we verder gaan fietsen door een prachtig stuk natuur met bananenbomen, palmen. lotusbloemen enz. Weinig foto's gemaakt door de regen maar heel veel indrukken opgedaan. We fietsten over betonnen paden (smal, dus liever geen tegenliggers) en soms direct langs het water. En af en toe door onherbergzamer gebied met enorme modderplassen, een gevolg van alle regen die er gevallen was.Tot slot nog een keer de rivier op om door een authentiek stuk Bangkok te varen. We kunnen iedereen die deze stad bezoekt aanraden om deze fietstocht te doen. De begeleiders waren erg enthousiast en wisten veel te vertellen. Moe maar voldaan met de boottaxi terug naar het hotel, het plan was om naar Sao Kan road te gaan maar omdat het bleef regenen zijn we in het hotel blijven eten. Nu vroeg naar bed, morgen om kwart over zes ontbijten en dan een lange dag naar Kanchanaburi. We houden jullie op de hoogte.
Marja, Frank, Susanne, Jeroen, Martijn en Valerie

• 04 Augustus 2010 - 16:20

Carlijn:

Oohhh..!!! Wat is het SUPER leuk om over jullie reis te lezen! Het klinkt allemaal ontzettend indrukwekkend. Ik heb net even op internet naar Kanchanaburi gekeken, WAUW!!!!! Heel veel plezier morgen.
    Liefs, Carlijn

• 04 Augustus 2010 - 19:25

Mieke:

Indrukwekkend mooi die gebouwen en die beelden, echt prachtig. We kijken weer uit naar het volgende verslag en de foto's. Veel plezier morgen.Liefs van Sebas (nu naar de bios met Guido) en Mieke

• 05 Augustus 2010 - 19:34

An En Dick:

prachtige foto's en een mooi reisverslag, Zo te zien en te lezen is het daar erg mooi, en jullie beginnen pas. Heel veel groeten van het thuisfront.

• 06 Augustus 2010 - 17:50

Han En Wil:

hallo allemaal, ga er lekker van genieten daar in Thailand, we volgen jullie via de mail

groeten van ons allemaal

• 08 Augustus 2010 - 14:36

Mama En Papa W.:

Lieve kinderen
    het is weer een prachtverhaal waar lol en genieten van afstralen.
    Ook hier en daar afzien, toch ? Maar jullie gaan voor Inspanning en avontuur, afgewisseld met wat verdiende rust.
    We zijn blij met deze uitvoerige tekens van leven.hier gaat alles z'n gangetje. Netjes naar de training waar men ook heel belangstellend is naar jullie ervaringen.Waar jullie nog ruim twee weken te gaan hebben is Rene aan zijn laatste dagen begonnen. Laat allemaal om optimaal te genieten je teugen vol lopen (ook al weet ik niet hoe dat precies gaat)Op afstand zijn wij jullie getuigen.Veel liefs en nog vele fijne dagen Kusjes O(mama) en O(papa)

• 09 Augustus 2010 - 11:24

Rob , Michele, Sofie:

Wat leuk om jullie mooie verhalen van de geweldige belevenissen te lezen! En wat zien jullie veel. We genieten van de foto's. Veel plezier nog!
    liefs Rob, Michele & Sofie